Hora: 12:00
Estadi: Olímpic (Terrassa)
Així arriben al partit
3r Classificació 2n
9 Punts 9
6-2 Gols a favor - Gols en contra 8-4
20 Targetes grogues 9
2 Targetes vermelles 1
3-0 Penals a favor - Penals en contra 1-1
Molist (2) Màxim golejador Alabau (3)
Historial d'enfrontaments directes
14 Partits jugats 14
5 Partits guanyats 3
5 Partits empatats 5
3 Partits perduts 5
17-13 Gols a favor - Gols en contra 13-17
* El partit corresponent a la J11 de la Temp. 33/34 (Camp. Catalunya 2a Cat) no es va disputar per retirada del FC Vilafranca
Darrers precedents
Temp. 91/92 (1a Cat) = 2-2
Temp. 90/91 (R Pref) = 0-0
Temp. 89/90 (3a Div) = 1-0
Temp. 85/86 (3a Div) = 0-0
Temp. 84/85 (3a Div) = 0-2
L'àrbitre
Liarte Pérez, Jordi (Delegació de Barcelona) Precedents amb el FC Vilafranca (2 PG - 0 PE - 1 PP)
Temp. 97/98 (3a Div) / CD Banyoles 2-1 FCV
Temp. 96/97 (3a Div) / FCV 2-1 CD Banyoles
Temp. 95/96 (1a Cat) / CP San Cristóbal 0-3 FCV Aquesta temporada (0 Victòries locals - 1 Empat - 1 Victòria visitant)
Local: 7 TG 0 TV 1 Penals favor # Visitant: 4 TG 0 TV 0 Penals favor
... Fa més de 18 anys que Terrassa i Vilafranca no s'enfronten en partit oficial de Lliga. Va ser la Temp. 91/92 (1a Cat) i el partit acabà 2-2. (Crònica)
... No obstant, no serà la primera vegada que el Vilafranca jugui a l'Olímpic de Terrassa. Ja ho va fer la Temp. 96/97 (Copa Catalunya, 1aR) amb derrota 2-1.
... Miguel Olmo, actual entrenador del conjunt egarenc, va militar al FC Vilafranca la Temp. 88/89 (3a Div) on hi jugà només 5 partits de Lliga.
... El veterà davanter Molist, ja sap que és marcar-li al degà penedesenc ja que fou l'autor d'un dels gols en la victòria del Barça C (3-0) la Temp. 96/97 (3a Div).
... Al Terrassa li han xiulat un penal a favor en cadascun dels dos partits que ha jugat a casa (Cornellà i Ascó).
Tot i això, el liderat ha estat a prop. El Vilafranca s'ha avançat a la primera part amb un gol de "Tití" Enric (que avui circumstancialment ha començat jugant de 9) i la jugada clau ha estat la rematada de cap d'Alabau que ha anat al pal i que haguès suposat el 2-0 a manca de 20 minuts. Si arriba a entrar... partit finiquitat! Però el futbol és així (de cruel o de bonic, depenent del dia). Quasi a la següent jugada, gol del Balaguer i gerra d'aigua freda al Municipal (amb poca gent avui, per cert). No obstant, l'equip ho ha donat tot. Només ha mancat una mica d'encert.
XAVIER MARTÍNEZ Mendiola (15/09/91, Barcelona):
El derbi, per sort, no ha tingut polèmica arbitral. Si bé els vilanovins en la jugada del 0-1 d'Alabau han reclamat una possible falta sobre Valldosera que ha rebut un cop al nas (amb les imatges de TV podrem analitzar millor la jugada) també podríem dir que el col·legiat li ha perdonat la segona targeta groga al migcampista Pitusso quan encara quedava mitja hora pel final (fet que segurament hagués variat el guió de la segona part). De totes maneres, en línies generals, l'arbitratge ha estat correcte i no ha influït en el resultat. El "fair-play" amb el que s'han emprat els jugadors també hi ha ajudat.
Després d'uns moments de dubte (el que ens fa pensar que el partit serà d'allò més disputat...), el cefalòpode s'ha decantat pel conjunt vilanoví.
No sé si s'ha basat en les estadístiques que vaig publicar (cal recordar el Vilafranca mai ha guanyat a Vilanova) però tenint en compte el grau d'encert en el passat Mundial de Sudàfrica 2010, se li ha de concedir una certa credibilitat.
Tot plegat sembla que sigui un somni (del que no volem despertar). Ni els més optimistes podien creure que després de 3 jornades el Vilafranca seria colíder empatat a punts amb Espanyol B i Terrassa (dos altres equips indiscutiblement fets per a disputar playoff). Les paraules però del míster vilafranquí en acabar el partit, quan se li preguntava pels 7 punts assolits dels 9 en disputa, eren clares: ja "només" ens en queden 38 per al nostre objectiu. I és que pensar en fites més altes que assegurar la permanència sense passar angoixes seria un error en el que no s'ha de caure mai. Ah, i una altra cosa: tant de bo trigui en arribar, però algun dia vindrà una mala ratxa de tres o quatre partits sense guanyar. Llavors, no caiguem en el derrotisme com ara no cal caure en l'eufòria desmesurada. Perque ens trobem davant la Tercera més equilibrada dels darrers temps però també de les més complicades que es recorden.
La diferència però entre la 3a Divisió i la 1a Catalana es nota en alguns aspectes. Tant dins com fora del camp.
El destí, però, estava escrit. M'explico: el mateix diumenge pel matí, en la visita a la Basílica de Sant Pere (Montserrat?) del Vaticà, vaig poder agafar la instantània que dóna imatge al "post". No és exactament una pilota, ni crec que en aquella època tinguessin constància del que era el futbol però en l'acrobàtica rematada de tisora al darrer minut de partit quelcom d'ajuda divina deuria haver-hi...